Thüringer Knackwurst (Penny)

När det skulle firas att jag äntligen fått tag på ett boende var korven lika given som stroh romen på festbordet. Att vi skulle på popklubb var vi säkra på, men att jag skulle avsluta kvällen med att vara utelåst i trappen i tre timmar var vi fortfarande lyckligt ovetande om när vi styrde kos mot Penny för att handla.

Eftersom vi skulle flytta från vår tillfälliga lägenhet bara två dagar senare gällde det att laga något med så få ingredienser som möjligt, och vad är då bättre än korv, råstekt potatis och lite senap? Valet föll på fyra Thüringer Knackwurst för det facila priset 1,79€.


Korvens kötthalt låg runt 70%-strecket men kändes faktiskt betydligt högre. Först blev jag positivt överraskad, smaken och den överraskande köttigheten var klart över förväntningarna på en så billig korv. Men underbart är som bekant kort och snart kände jag att korven hade en mindre angenäm eftersmak, precis sådan som lite sämre prickig korv brukar ha. Jag vet inte hur jag ska beskriva smaken riktigt men alla ni som någon gång blivit förblindade av en röd prislapp när ni handlat frukost förstår nog. Denna eftersmak förstörde visserligen inte korven helt, men jag fick för många flashbacks från tidiga frukostar i lunchrummet på mitt gamla jobb för att ens köttsmaken eller det faktum att jag börjar bli riktigt bra på att råsteka potatis skulle kunna rädda måltiden. För priset var det ändå okej men mer än 5/10 kan det inte bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback