French Hot Dog (Statoil)

Eftersom jag tar min blogg på mycket stort allvar började jag året med att äta korv. Tiden var 6 på morgonen och platsen var Statoil vid Marklandsgatan. Vi var antagligen inte de enda som uttnyttjat deras generösa öppettider för när jag och min vapendragare Adam rullade in var korvarna slut och vi tvingades vänta på grillen.
 
Det hindrade inte mig från att beställa en french hot dog med ost och baconkorv. Med den sorts självförtroende som man får av tre flaskor vin svarade jag "ALLT!" när damen frågade vilken dressing jag ville ha.  Med tanke på tidpunkten vill jag inte klaga allt för mycket på servicen men det var knappast den bästa korv jag ätit. Trots väntan var korven kall och ganska maklös. Att blanda alla sorters dressing var inte heller lika genialt som det lät men jag får väl skylla mig själv.

Korvåret kunde börjat bättre men nu är det i alla fall här! Jag ser fram emot ett år fullt av avlånga smakupplevelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback