Flytt

Det har flyttats så mycket på den här bloggen att man ibland kan missta den för en inredningsblogg.
Nu har jag tagit mitt pick och pack från Sätra till Vasastan, det går bra nu!
Jag var helt inställd på att släpa mina ägodelar på tunnelbanan när Jocke J ryckte in och visade sig vara en hjälte på mer än ett plan och ordnade en bil. Vad kunde vara ett mer passande tack än att bjuda på lunch på Günters som jag numera, på gott och ont, har gångavstånd till. Mitt val blev den geografiskt något tveksamma Tirolerwurst från Tyskland som dock var betydligt mer övertygande i smaken. Grov och köttig men med en lite konstig eftersmak. Ingen fullträff men klart bättre än det jag åt vid mitt senaste besök. 
 
Först trodde jag att jag skulle sakna Polonia Livs, men bara några timmar in i min vistelse i standens finare delar upptäckte jag at jag bor granne med konkurrenten Polfood som inte har ett lika välklingande namn men väl ett bra utbud. För att tacka de på bloggen redan omnämnda Boris och Carlo för att de hjälpt mig konka ett bord på tunnelbanan köpte jag Wyborcza som gick ner med bravur tillsamans med lite surkål och öl men som samtidigt hade en innehållsförtekning som skvalrade om en hel del tillsattser, ingen man väntar sig av en bättre köttaffär. Eftersom jag bor så nära så kommer det i vilket fall bli fler besök på Polfood och jag hoppas att dessa e-nummer varett undantag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback