Småländska korvar i Stockholm

Efter några veckor i frysten återuppstod påskens korvar likt Jesus och serverades till den för bloggen kända men för varandra obekanta trion Arvid, Ofelia och Carlo. De fick inte någon fetaostkorv eftersom jag redan gluffsat i mig den vid ett tidigare tillfälle men som kompensation bjöds det på min berömda potatissallad.
 
Den inbördes ordningen var lite olika men alla var örande överens om att ingefära/chili-korven och de bägge lammkorvarna var bäst. De övriga tre gick inte hem lika bra och jag, som smakat innan, måste säga att de tappat väldigt mycket i båda smak och konsistens sedan sist.
 
I vilket fall var det en trevlig kväll och ett värdigt första inlägg från mitt nya boende. Notera gärna det hemtrevliga intrycket som kaffekokaren på golvet ger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback