Taylor & Jones

Under den korvhype om rått i media har ett av de allra met omtalade ställena varit Taylor & Jones. Det kände därför som ett självklart nästa steg i mitt och arvids korvlunchäventyr.
Man får välja mellan fläsk, nöt eller lammkorv som kan serveras i wrap eller korvbröd och kompleteras med valfritt tillbehör. Då min påsk drunknar i så mycket plugg att Jesu lidande framstår som en småsak så blir det ingen utförlig beskrivning idag, vilket är synd för den här rätten förtjänar spaltmeter! T&J har engelska rötter men korven kändes inte alls särskilt brittisk utan hade ett tydligt chilisting. Tillbehöver var också bra. Saltgurka är ett underskattat tillbehör och surkålen var helt klart godkänd även om den inte var tillagad enligt konstens alla regler. Framförallt bröder var ett av de bättre jag ätit. Det var lent och lyfte och kompletterade övriga smaker.
Taylor & Jones är det första korvstället i stan som jag känner kan utmana favoriten Günters och jag kommer verkligen återvända hit för att pröva resten av menyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback