Blott Småland...

Nu var jag ju nyligen i Småland så hemlängtan är inte allt för stor, men skulle den vara det så känns det tryggt att mitt lokala hemköp har Ellos isterband. Här serverat tillsammans med potatis i en riktigt tjock dillstuvning och pappas hemmagjorda lingonsylt. Ifall det är senap eller lingon som är isterbandets bästa vän kan diskuteras och bilden visar var jag står i debatten. Däremot rekommenderar jag varmt att klicka i rejält med dijonsenap i stuvningen, det ger det perfekt djup. Till detta drack jag en IPA från Grythyttan. Med risk att bli kritiserad av Grythyttans ansikte utåt, finsmakaren Arvid L, så måste jag säga att IPA verkligen inte är min grej. På tok för beskt för min smak.
 
Detta är inget långt inlägg men ändå en milstolpe, idag lanserar jag bloggens egna facebooksida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback