Korvsemla

I vanliga fall är jag mycket kritisk till vegetarisk korv men den senaste stjärnan på korvhimlen, Korvsemlan, är i alla fall en rolig ide. Semlor har jag inte mycket för. Sötsliskig mandelmassa och på tok för mycket grädde i en smaklös bulle. Det är kanske bra om man behöver bygga upp hullet men i dagen samhälle kan man tycka att det spelat ut sin funktion lite. Jag skulle kanske tycka bättre om dem i korvform men hur mycket jag än älskar korv så ställer mig ändå tveksam.
Det som jag tycker är konstigast med den här nyheten är att den kommer upp nu, en månad innan fettisdagen. Att äta semlor just då är en tradition och sådana är värda att värna om, oavsätt om de är goda eller inte. Om allt är tillgängligt året runt tappar det en stor del av sin charm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback