Nya generationer och medier

Min pappa blev frälst av sitt Güntersbesök så när hela familjen var här i helgen fick även min syster uppleva detta lilla Paradis. Hon åt en vanlig grillad med bröd vilket egentligen är förkastligt men väl får anses som okej om man är sju år. Hon är väldigt petig med maten så att den faktiskt blev uppäten får ändå ses som ett gott betyg.
 
För ungefär två år sedan då bloggen var nystartad var korvstoppning på schemat i sveriges mästerkock och ikväll var det dags igen. De tre deltagarna i elimineringstävlingen fick 60 minuter på sig vilket jag kan tycka är lite lite. Jag förstår att det är en tävling men vet själv att det kan vara väldigt tidsödande och det är roligare att de lyckas göra något bra och kreativt än att det bara ska handla om flinka fingrar. Vinnaren gjorde en fläskkorv med vitt vin i, tvåan en merguezliknande korv och trean blev utslagen med en söt (?!) fläskkorv. Jag blev inte särskilt förvånad av reslutatet, klart man ska våga experimentera men då de första två knappt gåt att misslyckas med så är det i mina ögon vansinne att blanda farinsocker i korvsmeten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback