KRUBB

Det är otroligt viktigt att vara tydlig. Restaurangen KRUBBs otydlighet kring sina öppettider i kombination med Arvids otydligt formulerade planer ledde till att vår lunch började med att vi stod på var sin sida av stan och argt undrade var den andra var. Några raska promenader och ett par byten med tunnelbanan senare kom jag dock fram till Kungsholmen och nämnda restaurang och han precis i tid till sista beställningen. Jag vet själv hur det är med kunder som kommer precis innan stängning och säger att de är så heeemskt ledsna men naturligtvis inte bryr sig ett dugg om att jag vill gå hem. Personalen på KRUBB såg bara lite, lite irriterade ut och det räknar jag i det här fallet som god service!

 

Jag han inte försjunka allt för djupt i menyn men bestämde mig för tropisk korv som var en het fläskkorv toppad med mangosalsa. Jag var lite sugen på att likt Arvid ta lammkorven men detta ska ju som bekant vara året då jag prövar nya saker.

 

 

Näst efter rostad lök är mango min favoritgrönsak och även om man måste vara väldigt försiktig med sötma i mat så var salsan god och passade bra till korven. Nu när jag tittar på bilden ser jag att korven var toppad med någon form av sås men jag minns tydligt att jag saknade sås när jag åt den. Även om salsan bidrog med en viss saftighet så hade jag gärna haft mer sås för att lyfta rätten. Det var inte bara toppingen som var lite torr utan även själva korven vilket var synd för smaken var fin med välbalanserad hetta och smaker som passade bra med salsan. Brödet var väldigt gott och påminde om det man får på Taylors & Jones i såväl utseende som smak. Köper de in bröd därifrån eller har de bara lyckats planka receptet med större framgång än mig? Pommesen var också goda men på tok för salta vilket kanske berodde på att vi som sena gäster fick bottenskrapet. Till dem fick man en dippbearnaise  som även den var god men lite väl lite av.

 

Naturligtvis älskar jag att det öppnar nya korvrestauranger och jag tror att krubb, om man bara finkalibrerar rätternas saftighet och såsmängd, kan ha något riktigt stort på gång. Kanske måste deras visioner bli lite tydligare?

 

 

Som avslutning vill jag ge en eloge till ett anonymt fan som äntligen gått tillbaka till den ljusa sidan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback