Semlor

Hur mycket jag än försöker så kan jag inte tycka om semlor. Det är något med kombinationen av den sötsliskiga mandelmassan och grädden som alltid är vispad till smörliknande som jag bara inte klarar av. Tur då att det finns fettisdagsalternativ för oss med andra böjelser!
 
För några år sedan när hypen av alternativa semlor slog igenom på riktigt var det någon som gjorde en korvformad semla vilket jag uppmärksammade på bloggen. I år är det någon som istället har gjort en semelformad korv. Jag kan tycka att detta är farligt nära spexande men det är väl alltid kul att folk vågar prova något nytt. Däremot är jag mycket kritisk till den "chorizo" som ingår i korvsemlan. Sådär ser INTE en chorizo ut, det där är en blekfel falukorv med på sin höjd lite paprikapulver i. Nog för att det är roligt med nya idéer, men innan man bör nog ändå lägga en bra grund innan man börjar experimentera. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback