Thüringer Mettenden

På söndag är det dags för ett fantastiskt evenemang som kort och gott heter ”Wurst und Bier”. Jag har aldrig känt mig som en så tydlig del av målgruppen för någonting och naturligtvis blir det en utförlig rapport. För att ladda upp köpte jag ett paket Thüringer Mettenden att äta under veckan, Jag har ätit den innan men då inte skrivit om den.

 
 
Grönsakerna är ärligt talat mest för syns skull.
 
Här tillsammans med tysk potatissallad. Notera att det inte behövs senap då det är gott om den varan i dressingen.

 

Ett paket med tre korvar (den tredje åt jag bara som den var, för hungrig för att fota) kostar 1,89 och godare korv får man knappast för det priset. Den är nästan inte kryddad alls men har en trevlig röksmak och framförallt är den OTROLIGT saftig. Jag hade varit imponerad av den här typen av saftighet även hos en premiumkorv! Det låga priset i kombination med saftigheten kan vara en tydlig indikation på att den innehåller mycket fett, vilket inte principiellt är mig emot.

 

På söndag lämnar jag budgethyllan och dyker in i hantverkskorvarnas underbara värld. Hoppas jag hittar någon som är lika saftig!

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback